تأثیر سرمايه اجتماعي و روحیه خدمتی و مسئولیت اجتماعی بر توانمندسازي كاركنان در بانک ملت شهر اردبیل
سمیه صائب نیا، فاطمه مقرب، عبدالقاسم صفری
چکيده
ایجاد مسئولیتپذیری در سازمان بهاندازه ایجاد کیفیت در سازمان اهمیت دارد هر چه مدیران و کارکنان متعهدتر باشند و بهتر با مفهوم فعالیتهای سازمان عجین شده باشند مزایای کار بیشتر خواهد بود. با مشارکت بیشتر کارکنان، مسئولیتپذیری آنها هم افزوده میگردد. موضوع روحیه خدمتی یکی از مسائل مهم در سازمانها و نهادهای دولتی یا خصوصی میباشد امروزه هر سازمان سعی میکند با جذابتر کردن محیط خدمت، روحیه کارکنان خود را ارتقا دهد. با توجه به اهمیت سرمایه اجتماعی و نقش آن در پیشرفت سازمانها، اگر مدیران به این سرمایه توجه لازم را نداشته باشند، با پیامدهایی همچون، گسترش بیاعتمادی، کاهش خلاقیت، نوآوری و حتی سکوت سازمانی مواجه خواهند شد. از مزاياي سرمايه اجتماعي اين است كه باعث افرايش ارتباطات متقابل و اعتماد و صميميت و همکاري در بين افراد میشود. توانمندسازی کارکنان یکی از ابزارهای مؤثر برای ظرفیتها و تواناییهای فردی و گروهی آنها در راستای اهداف سازمانی است . بهبیاندیگر، تنها دارایی یک سازمان ، کارمندان باروحیه ، شجاع ، منظم ، مبتکر، ریسکپذیر و عاشق کار است. سازمانی که کارمندانی با مشخصات بالا را داشته باشد "سازمان ثروتمندی است" . ازاینرو هدف اصلی تحقیق بررسی سرمايه اجتماعي و روحیه خدمتی و مسئولیتپذیری بر توانمندسازي كاركنان در بانک ملت شهر اردبیل میباشد. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش توصیفی- همبستگی میباشد. جامعه آماري اين تحقيق كليه کارکنان بانک ملت در شهر اردبیل میباشد که تعداد آنها بر اساس فرمول کوکران 170 نفر به دست آمد. بر این اساس روش نمونهگیری غیر تصادفی در دسترس (بدون هیچگونه گزینش ذهنی از قبل) برای توزیع پرسشنامه در بین کل مدیران و کارکنان بانک ملت شهر اردبیل توزیع و بهصورت تکمیلشده جمعآوری گرديد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار spss20 استفاده گردید. نتایج نشان میدهد که سرمايه اجتماعي و روحیه خدمتی و مسئولیتپذیری بر توانمندسازي كاركنان تأثیر معنادار دارد. و نهایتاً بر اساس نتایج تحقیق پیشنهادهایی برای بهبود توانمندسازی کارکنان بانک ملت ارائه گردید.
لینک مقاله
http://tajournals.com/archive/accounting/1397/autumn/2.pdf
مقاله بررسی تأثیر بازاریابی رابطهمند بر قدردانی از مشتریان و مزیت رقابتی در نمایندگیهای سایپا شهر
مقاله با عنوان تأثیر سرمايه اجتماعي و روحیه خدمتي و مسئولیت اجتماعي برتوانمندسازي كاركنان در بانک مل
بانک ,کارکنان ,روحیه ,سازمان ,اجتماعي ,سرمايه ,سرمايه اجتماعي ,بانک ملت ,روحیه خدمتی ,اجتماعي و ,و روحیه ,تأثیر سرمايه اجتماعي
درباره این سایت